Ahlsell innfører småordretillegg for økt effektivitet og lavere utslipp

Ahlsell innfører småordretillegg for økt effektivitet og lavere utslipp

Når Ahlsell endrer sine leveringsbetingelser fra 1. april, er det først og fremst for å stimulere til økt effektivitet og redusert utslipp og avfall. Ved å legge på en småordretillegg på 250 kroner på alle ordre under tusenlappen, håper grossisten at flere blir flinkere til å samle bestillingene til færre men større leveranser. 

Ønsker å stimulere til økt effektivitet
- Å bestille en skrue her og en hanske der, koster fort skjorta når man regner på tiden man faktisk bruker på å håndtereordren fra start til levering, forteller Runar Hansesætre, salgsdirektør i Ahlsell Norge.

Han sikter til hele prosessen med å bestille og håndtere en ordre - fra å legge inn varen, bekrefte ordren, og ta i mot og kvalitets-sikre leveransen, til å betale fakturaen og håndtere den i regnskapet.

Tar man utgangspunkt i at det i snitt koster en bedrift 250 kroner å behandle en ordre - snakker vi fort ganske mye penger i løpet av et år. Ved å stimulere kundene til å utvikle handlemønsteret sitt med plassering av færre og større ordre, er det ingen tvil om at man kan redusere kostnadene sine betydelig i løpet av ett år.

Et felles slag for miljøet
Salgsdirektøren trekker samtidig fram det grønne aspektet med småordretillegget.

- I løpet av ett år plukker, pakker og transporterer vi over 120.000 esker med verdi under 1000 kroner. Dette er lite økonomisk og heller ikke spesielt bærekraftig. Ved å stimulere bransjen til å samle tresmåordre til èn litt større, reduserer vi tungtransporten på norske veier, sparer miljøet vårt for mer enn 80.000 pappesker, og minsker utslippet i luften vi puster inn med over 92.000 kg Co2 hvert år!

Hansesætre både håper og tror at Ahlsell får med seg kundene sine på det han omtaler som et viktig bærekraft-tiltak på vegne av en hel bransje.

Hent i butikk for å unngå tillegget
Mens småordretillegget i utgangspunktet legges til på alle typer ordre under 1000 kroner, er det likevel ingen regel uten unntak. Dersom man velger å hente varen selv i en Ahlsellbutikk, slipper man nemlig tillegget i sin helhet. Hansesætre forklarer:

- Dette henger sammen med at vi samkjører pakken med varer som likevel skal inn i våre butikkhyller, og fører derfor ikke til unødvendige utslipp.

Brødrene Dahl på Aqua Nor

15. august 2017

Brødrene Dahl på Aqua Nor

Havbruksnæring med fantastiske muligheter

Aqua Nor åpner i dag dørene med Brødrene Dahl på plass. – Jeg ser fram til å møte næringa og diskutere felles utfordringer og muligheter. Det er viktig for meg at vi får slutt på nedsnakkingen av havbruksnæringa, og jobber med å få fram det fantastiske næringa gjør for Norge, sier Anders Kallerud, Direktør for Havbruk i Brødrene Dahl. Messen startet i dag og avrundes 18. august.

BD prioriterer nærhet til kundene

15. august 2017

BD prioriterer nærhet til kundene

Nytt servicesenter i hjertet av Groruddalen

- Vi i BD jobber hver dag for å bidra til å effektivisere våre rørleggerkunder. Som et ledd i dette så skulle det jo bare mangle at vi også har et servicesenter der mange av kundene våre jobber. Brødrene Dahl (BD) har etablert et nytt servicesenter i hjertet av Groruddalen. Målet med etableringen er å tilby det beste produktsortimentet, og den beste servicen i bransjen i umiddelbar nærhet til et av Oslos tettest bebygde strøk.

Heidenreich styrker kundeopplevelsen

11. august 2017

Heidenreich styrker kundeopplevelsen

Bedre åpningstider og oppdatert nettbutikk

- Vi ser de siste årene at handlemønsteret hos våre kunder har forandret seg og vi søker hele tiden å imøtekomme disse endringene. Vi jobber derfor kontinuerlig med å bidra til at kundereisen skal bli så god som mulig. I en hverdag der kunder ikke nødvendigvis bare har kjernetid mellom 07.00 - 15.00, ser vi i Heindenreich at det er viktig å utvide kundeservicetilbudet. Som en konsekvens av dette så utvider vi åpningstidene ved flere av våre avdelinger, opplyser markeds- og kommunikasjonssjef Kjetil Grønbakken

Knut Olav Knudsen tilbake til BD

8. august 2017

Knut Olav Knudsen tilbake til BD

Fokus på utvikling og nye prosjekter

Etter 8 år som fagsjef i VVS Foreningen, går Knut Olav Knudsen tilbake til sin tidligere arbeidsgiver Brødrene Dahl. Knudsen begynner 1.oktober og vil ha sitt daglige virke på Brynseng i Oslo. Knut Olav skal jobbe som Markedssjef Teknisk & Varme og vil rapportere til André Larsen, Markeds- og Kategoridirektør VVS. 

Flott tredjeplass til Heidenreich

14. juni 2017

Flott tredjeplass til Heidenreich

Vellykket markering overfor kommunene

"Det offentlige gullegget" er en pris som Kommunal Rapport kårer for beste annonsekampanje rettet mot kommunesektoren i 2016. Heidenreich fikk en hederlig tredjeplass for kampanjen "Når vannet stiger".

Ahlsell med "one stop shopping"

10. juni 2017

Ahlsell med "one stop shopping"

Viser muskler med ny proffbutikk i Oslo

Ahlsell rullet ut sitt nye butikkonsept da flyttet sin avdeling på Bryn inn i nye lokaler. Offisiell åpning var fredag 9. juni. Ahlsell har den siste tiden oppgradert og modernisert flere av sine proffbutikker rundt om i landet. Nå var det Bryn på Oslos østkant som sto for tur,  grossisten samler sitt brede sortiment innen VA, VVS, verktøy, verneutstyr og arbeidsklær under samme tak.
RSS
Først45678910111213Sist

Visste du at..

. . . det er en sterk sammenheng mellom hvor digitalisert en næring er og hvor produktiv den er. 

Kurskalender

«september 2019»
mationtofr
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
© 2019 Norske Rørgrossisters Forening  |  Betingelser for bruk |  Utviklet av Vivendi as